Aviso sobre el Uso de cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia del lector y ofrecer contenidos de interés. Si continúa navegando entendemos que usted acepta nuestra política de cookies. Ver nuestra Política de Privacidad y Cookies
Saray Fajardo / Fotos de los conciertos: Àlex Oltra
Jueves, 24 de agosto de 2017

Pepe Morant: 'Volem que Escena Gandia siga un dels cicles referents a Espanya'

Guardar en Mis Noticias.
Noticia clasificada en: Entrevista Entrevistas

El cicle de concerts celebrats durant la primera quinzena d'agost al port de Gandia ha comptat amb 16.750 espectadors i ha generat un impacte econòmic de vora un milió d'euros. L'empresa ProduceMe ha sigut l'encarregada d'organitzar-los. Manuel Carrasco (5 d'agost), Vanesa Martín i India Martínez (el 9), Clan en Vivo (12), Moonlight Symphony (13) i Malú (14) van ser els artistes que hi van participar. L'organitzador d'Escena Gandia, Pepe Morant, fa un balanç sobre els diferents concerts i la seua repercussió en la ciutat. A més, Morant realitza un recorregut pel panorama musical actual.

[Img #13224]

 

¿Quins són els inicis de ProduceMe?

–És un projecte que vam crear fa sis anys. Jo venia de la part de producció. Vaig començar en empreses locals fins que un dia em va sortir l'oportunitat d'anar a Madrid i vaig estar treballant durant anys amb productores de primer nivell. La necessitat d'aportar coses noves a la indústria ens va obrir les portes per crear ProduceMe, que té delegacions a Madrid, Gandia i Alacant.

 

 

¿Com definiria l'empresa?

–És una productora que té com a objectiu crear experiències i innovar dins de la indústria de l'entreteniment i l'espectacle per atraure les emocions de la gent i arribar a la part més personal del públic. A més, per primera vegada ens hem emmarcat com a productors per a crear projectes amb propietat, com és el cas de Moonlight Symphony, que recorrerà Espanya i Europa.

 

 

Una vegada finalitzat a Gandia el cicle de concerts d'este estiu, ¿quin és el primer balanç?

–El balanç ha sigut molt positiu, ja que sols hem tingut quatre mesos per a poder treballar en este cicle. No és fàcil fer el que s'ha fet, però gràcies al recolzament de l'Ajuntament i els patrocinadors ho ha sigut. Les xifres són molt positives a nivell general.

 

 

¿Quina ha sigut la relació de l'organització amb l'Ajuntament de Gandia en la preparació del cicle?

–Vam presentar el projecte a l'Ajuntament i este va convocar la Mesa de Turisme. Per votació popular es va acceptar que Escena Gandia organitzara els concerts. L'Ajuntament es va comprometre a cedir-nos l'espai portuari i els serveis sanitaris. Amb l'ajuda del patrocini i les empreses privades hem pogut rentabilitzar el projecte. 

 

 

És la primera vegada que organitzen en solitari este cicle de concerts a Gandia, ¿pretenen continuar el pròxim any?

–Sí que ens agradaria continuar, ja que ha sigut tot molt fàcil i ha eixit molt bé. Tot i això hi ha coses que milloraríem i ampliaríem a nivell de serveis, ja que Escena Gandia deu ser un espai de qualitat on la gent puga disfrutar dels concerts i d'un recinte ubicat en el cor del Port de Gandia. Per tant, estem treballant perquè siga un dels referents més importants a Espanya. 

 

 

¿Com considera que s'ha beneficiat la ciutat del fet que els concerts es realitzaren en agost? ¿Estarien disposats a fer un cicle d'estes característiques en un altre època diferent?

–Gandia ha tingut un gran impacte econòmic i social gràcies a estos concerts, ja que molta gent s'ha interessat per Escena Gandia. Caldria estudiar si es podria fer en un altre mes de l'any, però jo vaig proposar este ja que l'empresa corre un risc que s'ha de cobrir. Per tant, agost és el mes més fort i potent per a poder fer els concerts. Jo em vaig comprometre en la Mesa de Turisme a produir els concerts sempre i quan es feren en agost. Tot i això, es podria contemplar realitzar-los l'última setmana de juliol o la primera d'agost. A més, nosaltres abans de programar un concert fem un estudi de totes les despeses, és a dir, del recinte, de la producció o del «caché» de l'artista per a buscar un punt d'equilibri amb els ingressos que es puguen obtindre a nivell de patrocini, la venda de les entrades o les ajudes de l'Ajuntament. Per tant, els promotors hem de buscar projectes que siguen sostenibles. Per això, jo estic en contra dels concerts gratuïts, perquè la cultura s'ha d'apreciar i agrair i això seria desprestigiar a l'artista. Nosaltres busquem donar el millor servei a la gent.

 

 

Quant als artistes, Moonlight Symphony va realitzar la seua estrena mundial el passat 13 d'agost, ¿com ho va rebre el públic?

–Va ser sorprenent, ja que era un projecte que s'estrenava per primera vegada. No teníem previst arrancar a Gandia, sinó en un escenari més menut per a fer una prova, però vam ser valents i ens vam arriscar. Ens ha donat un valor afegit, ja que hem anat més ràpid del que és normal en un projecte d'estes característiques. Per tant, això ens ajudarà en la gira d'este espectacle. 

 

 

Malú sols ha organitzat tres concerts durant este estiu i un d'ells va ser a Gandia...

–Quan vam composar el cartell, ens vam adonar que necessitavem tancar-lo amb algun artista fort. A més, enguany no hi ha tantes gires que puguen abarcar a tanta gent en un concert. Vam estudiar totes les opcions i vam vore que Escena Gandia era un cicle exclusiu, on tots els artistes portaven alguna novetat. Així, li vam fer la proposta a Malú i ella va acceptar. Ja havia estat en Fira i Festes, però estava encantada de repetir i acabar una vegada més la gira a Gandia.

 

 

Manuel Carrasco va composar una cançó per a Gandia, ¿creu que amb este tipus d'actes la ciutat conseguirà trencar amb el seu tòpic de sol i platja?

–La gent sap que Gandia és molt més que sol i platja. Manuel Carrasco tenia clar que la ciutat té un gran valor cultural. Ell es va informar molt bé, venia molt preparat amb la cançó. Nosaltres sols li vam aclarir alguns dubtes perquè la sentira com és.

 

 

¿Quin és l'equip amb què ha comptat l'empresa durant el cicle?

–Hem tingut a unes 250 persones treballant en Escena Gandia; des de l'equip de producció, de comunicació, el de serveis, de càrrega i descàrrega, «ticketing», personal tècnic, seguretat, de neteja, sanitaris, enginyers... Tots ells han aportat molt i això és d'agrair. 

 

 

Com a productor, ¿com veu el panorama musical durant els últims anys? 

–La baixada de l'IVA ha sigut un encert, ja que mai s'havera tingut que arribar a eixa situació. Ha sigut molt difícil per a molts companys poder sobreviure amb estes exigències tan dures. Per tant, el fet de reinventar-se és essencial. La gran majoria que ens dediquem a esta professió es tracta més d'un tema emocional que econòmic. Tot i això crec que vénen anys molt bons. 

 

 

Al llarg de l'estiu es realitzen gran quantitat de festivals com l'Arenal Sound o el Medusa Sunbeach Festival a la Comunitat Valenciana. ¿Considera que es troben massificats durant l'època estival?

–En la Comunitat Valenciana hi ha festivals molt potents que funcionen molt bé. Per tant, tot el que siga música, cultura i diversió és positiu.

 

 

¿Quins són els pròxims esdeveniments que tenen previstos en la Comunitat Valenciana?

–Els nostres pròxims concerts a la Comunitat Valenciana són Hombres G i Taburete, que es realitzaran a la plaça de bous de València, el 9 de setembre. El dia 7 d'octubre se celebrarà el musical «Dios salve a la reina», considerat com el millor «show» de Queen, ja que repassa tots els seus èxits, al Palau de les Arts de València. I per finalitzar, farem un concert de Moonlight Symphony també al Palau. A més, estem molt presents i actius en la nostra web i en les xarxes socials per informar en tot moment d'allò que estem produint._

2017© Media Serviocio Safor S.L - Paseo Germanías 3-1-1 46702 Gandía (España) - Tel. 96 296 62 09
Powered by FolioePress