SINDICATS
Protesta en l'Hospital de Gandia per a exigir augment de plantilles immediat en l'UCI
Un estudi del sindicat mostra la sobrecàrrega laboral de les professionals, sent necessàries entre 18 i 24 infermeres més per a garantir una atenció sanitària digna
Desenes de professionals sanitaris s'han concentrat aquest divendres enfront de la porta principal de l'Hospital de Gandia, convocats pel Sindicat d'Infermeria, per a denunciar públicament l'alarmant falta de personal que asfíxia al centre sanitari. La mobilització ha servit per a visibilitzar el cansament del personal, que es nega a continuar permetent que la desídia de l'Administració sanitària pose en risc la salut de la ciutadania.
Les treballadores i treballadors exigeixen a la Direcció de l'hospital i a la Conselleria de Sanitat la contractació de més infermeres per a tot l'hospital i, de manera immediata, per a la Unitat de vigilància intensiva (UCI), un servei crític que es troba a la vora del col·lapse. “La gerència de l'hospital està sotmetent a les treballadores a una pressió intolerable, per la qual cosa està normalitzant la precarietat a costa de la salut de les seues empleades”, asseguren els portaveus de SATSE.
![[Img #109404]](https://saforguia.com/upload/images/06_2026/1656_1000162052.jpg)
La protesta se sustenta en un estudi tècnic realitzat pel mateix Sindicat d'Infermeria sobre les necessitats reals de la plantilla en l'UCI, que està catalogada per a atendre un nivell de gravetat 2. El document de SATSE constata les pèssimes condicions en les quals exerceixen la seua labor diària tant les infermeres com les tècniques en cures auxiliars d'infermeria (TCAE), els qui suporten una extenuant sobrecàrrega de treball. El Sindicat ha alertat que la falta de previsió i el dèficit crònic de personal estan minant la salut física i mental d'unes professionals que es veuen obligades a multiplicar els seus esforços per a tirar avant el Servei i assegurar una hospitalització justa per als habitants de la comarca de la Safor.
Resultats de l'estudi
En l'actualitat, l'UCI de l'Hospital de Gandia compta amb un total de 13 llits disponibles, un volum d'alta complexitat que no es correspon en absolut amb els recursos humans assignats. L'anàlisi de SATSE, basat en les recomanacions del Ministeri de Sanitat, determina que, per a assegurar unes ràtios mínimes de qualitat i seguretat assistencial, el servei requereix de manera urgent de:
- Quan l'ocupació de l'UCI és d'uns 9 llits de les 13 disponibles, serien necessàries una plantilla de 18 infermeres. Aquesta ampliació de personal es tradueix, concretament, 3 infermeres més de les actuals en el torn de dia i altres 3 professionals més per a cobrir el torn de nit.
- Quan l'ocupació de l'UCI és total (13 llits ocupats), serien necessàries una plantilla de 24 infermeres, concretament, 4 infermeres més de les actuals en el torn de dia i altres 4 professionals més per a cobrir el torn de nit. L'ocupació total de l'UCI es repeteix de manera sistemàtica durant els mesos d'hivern i la temporada estival i en molts altres dies al llarg de l'any. El Sindicat recorda que l'Hospital de Gandia pateix una altíssima pressió demogràfica a l'estiu a causa de l'ocupació turística, multiplicant el nombre de pacients crítics sense que l'hospital adeqüe els seus recursos.
El Sindicat d'Infermeria conclou advertint a la Direcció de l'Hospital de Gandia que aquesta concentració és només el primer pas d'una ofensiva sindical que no cessarà fins que es dote a l'UCI dels recursos humans necessaris. L'organització exigeix que s'abandone immediatament la política de pegats i es contracte de manera estable al personal d'infermeria demandat per a garantir la seguretat dels pacients de l'UCI, prevalent el dret a una salut de qualitat als criteris purament econòmics i les retallades encobertes.

Desenes de professionals sanitaris s'han concentrat aquest divendres enfront de la porta principal de l'Hospital de Gandia, convocats pel Sindicat d'Infermeria, per a denunciar públicament l'alarmant falta de personal que asfíxia al centre sanitari. La mobilització ha servit per a visibilitzar el cansament del personal, que es nega a continuar permetent que la desídia de l'Administració sanitària pose en risc la salut de la ciutadania.
Les treballadores i treballadors exigeixen a la Direcció de l'hospital i a la Conselleria de Sanitat la contractació de més infermeres per a tot l'hospital i, de manera immediata, per a la Unitat de vigilància intensiva (UCI), un servei crític que es troba a la vora del col·lapse. “La gerència de l'hospital està sotmetent a les treballadores a una pressió intolerable, per la qual cosa està normalitzant la precarietat a costa de la salut de les seues empleades”, asseguren els portaveus de SATSE.
![[Img #109404]](https://saforguia.com/upload/images/06_2026/1656_1000162052.jpg)
La protesta se sustenta en un estudi tècnic realitzat pel mateix Sindicat d'Infermeria sobre les necessitats reals de la plantilla en l'UCI, que està catalogada per a atendre un nivell de gravetat 2. El document de SATSE constata les pèssimes condicions en les quals exerceixen la seua labor diària tant les infermeres com les tècniques en cures auxiliars d'infermeria (TCAE), els qui suporten una extenuant sobrecàrrega de treball. El Sindicat ha alertat que la falta de previsió i el dèficit crònic de personal estan minant la salut física i mental d'unes professionals que es veuen obligades a multiplicar els seus esforços per a tirar avant el Servei i assegurar una hospitalització justa per als habitants de la comarca de la Safor.
Resultats de l'estudi
En l'actualitat, l'UCI de l'Hospital de Gandia compta amb un total de 13 llits disponibles, un volum d'alta complexitat que no es correspon en absolut amb els recursos humans assignats. L'anàlisi de SATSE, basat en les recomanacions del Ministeri de Sanitat, determina que, per a assegurar unes ràtios mínimes de qualitat i seguretat assistencial, el servei requereix de manera urgent de:
- Quan l'ocupació de l'UCI és d'uns 9 llits de les 13 disponibles, serien necessàries una plantilla de 18 infermeres. Aquesta ampliació de personal es tradueix, concretament, 3 infermeres més de les actuals en el torn de dia i altres 3 professionals més per a cobrir el torn de nit.
- Quan l'ocupació de l'UCI és total (13 llits ocupats), serien necessàries una plantilla de 24 infermeres, concretament, 4 infermeres més de les actuals en el torn de dia i altres 4 professionals més per a cobrir el torn de nit. L'ocupació total de l'UCI es repeteix de manera sistemàtica durant els mesos d'hivern i la temporada estival i en molts altres dies al llarg de l'any. El Sindicat recorda que l'Hospital de Gandia pateix una altíssima pressió demogràfica a l'estiu a causa de l'ocupació turística, multiplicant el nombre de pacients crítics sense que l'hospital adeqüe els seus recursos.
El Sindicat d'Infermeria conclou advertint a la Direcció de l'Hospital de Gandia que aquesta concentració és només el primer pas d'una ofensiva sindical que no cessarà fins que es dote a l'UCI dels recursos humans necessaris. L'organització exigeix que s'abandone immediatament la política de pegats i es contracte de manera estable al personal d'infermeria demandat per a garantir la seguretat dels pacients de l'UCI, prevalent el dret a una salut de qualitat als criteris purament econòmics i les retallades encobertes.









Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.144