MÚSICA
La 37a edició del Polisònic Gandia: presentació del festival musical amb més trajectòria del territori valencià
Del 23 de juliol al 15 d’agost als jardins de la Casa de Cultura Marqués González de Quirós
• Nou concerts transformaran el Jardí de la Marquesa en un dels grans escenaris musicals de l’estiu, amb una programació diversa, internacional i de qualitat.
La regidora de Cultura, Balbina Sendra, acompanyada del tècnic i programador municipal, Eudald González, ha presentat aquest matí la 37a edició del Polisònic, un dels festivals musicals de referència de la Comunitat Valenciana i el més antic dels que continuen celebrant-se de manera ininterrompuda.
El festival se celebrarà del 23 de juliol al 15 d’agost als jardins de la Casa de Cultura Marqués González de Quirós i oferirà nou propostes musicals que abracen estils tan diversos com la música africana, el flamenc, la música cubana, el rhythm & blues, el jazz llatí, el folk americà o les reinterpretacions clàssiques del pop internacional.
Durant la presentació, Sendra ha destacat la importància de la cultura com a motor econòmic i turístic de la ciutat. «Acabem d’obrir la temporada musical d’estiu amb un Marquesa Concerts extraordinari i amb una dada molt significativa: més d’un 25% del públic procedia de fora de la Comunitat Valenciana. Estem treballant decididament en el binomi cultura-turisme perquè sabem que la cultura és també un producte turístic que enriqueix el teixit productiu de la ciutat i genera dinamisme en sectors com la restauració, el comerç i l’oci», ha explicat.
La responsable de Cultura ha recordat que, després del Marquesa Concerts, l’activitat musical continuarà durant tot l’estiu amb cites com el Festival de Guitarra, el Mar de Músiques, els concerts de la Universitat d’Estiu, el Pirata Beach Festival o el Mediterrània.
No obstant això, ha incidit especialment en la singularitat del Polisònic. «És un festival que ha sabut conservar la seua personalitat durant 37 anys. Precisament, en un moment en què la diferenciació és fonamental, el Polisònic destaca per una proposta única, diversa i de qualitat, que combina diferents estils musicals i atrau un públic molt fidel i cada vegada més internacional».
Sendra també ha reivindicat el paper del festival en la dinamització del Centre Històric: «A l’estiu no tot és platja. També hi ha una ciutat plena de vida cultural i el Polisònic és una de les iniciatives que contribueixen a atraure públic al centre de Gandia i a consolidar-nos com un referent cultural de tota la Comunitat Valenciana».
Per la seua banda, González ha assegurat que el Polisònic és «segurament un dels festivals més atractius i singulars de la Comunitat Valenciana», precisament per la seua capacitat per reunir una gran diversitat d’estils sota una mateixa programació. «No existeix una altra oferta musical semblant al territori valencià amb aquesta trajectòria de 37 anys i amb un públic absolutament consolidat. Molta gent que ens visita cada estiu consumeix Polisònic i no deixa de vindre any rere any», ha afirmat.
El programador municipal també ha destacat l’aposta per l’exclusivitat de moltes de les propostes, ja que «hi ha artistes internacionals que només actuaran a Gandia en tot l’estat. Aquesta singularitat és un dels grans valors del festival i converteix la ciutat en una parada obligada per als amants de la música».
González ha incidit, a més, en la política de preus accessibles que caracteritza el certamen: «Volem que els diners no siguen un obstacle. Amb els abonaments, el preu per concert es queda en sis o set euros, una aposta clara per facilitar l’accés de tota la ciutadania a la cultura».
Programació Polisònic 2026
El festival arrancarà el 23 de juliol amb l’actuació gratuïta de Doña Manteca, una formació valenciana integrada exclusivament per dones que homenatja els grans ritmes llatins.
La resta de la programació estarà formada per:
- 24 de juliol: Patax (fusió de flamenc, jazz, funk i ritmes afrocubans).
- 25 de juliol: Jeff Espinoza & The Gypsy Runners (folk, blues i country americà).
- 31 de juliol: La Jose (flamenc i músiques ibèriques).
- 1 d’agost: Kanazoé Orkestra (música urbana africana procedent de Burkina Faso).
- 7 d’agost: Mayelín Naranjo (sons cubans, boleros i salsa).
- 8 d’agost: Los Saxos del Averno (rhythm & blues dels anys cinquanta).
- 14 d’agost: Sedajazz Latin Big Band (un recorregut per la història del latin-jazz).
- 15 d’agost: Camerata Virtuosi (adaptacions clàssiques de grans èxits del pop internacional).
Les entrades tenen un preu de 10 euros, amb tarifa reduïda de 8 euros per a persones pensionistes i titulars del Carnet Jove.
També s’han habilitat abonaments per a quatre concerts (36 euros o 28 euros amb descompte) i per a huit concerts (64 euros o 48 euros amb descompte).
Les localitats ja estan a la venda tant a la taquilla de la Casa de Cultura com a través de la plataforma habitual de venda en línia.

La regidora de Cultura, Balbina Sendra, acompanyada del tècnic i programador municipal, Eudald González, ha presentat aquest matí la 37a edició del Polisònic, un dels festivals musicals de referència de la Comunitat Valenciana i el més antic dels que continuen celebrant-se de manera ininterrompuda.
El festival se celebrarà del 23 de juliol al 15 d’agost als jardins de la Casa de Cultura Marqués González de Quirós i oferirà nou propostes musicals que abracen estils tan diversos com la música africana, el flamenc, la música cubana, el rhythm & blues, el jazz llatí, el folk americà o les reinterpretacions clàssiques del pop internacional.
Durant la presentació, Sendra ha destacat la importància de la cultura com a motor econòmic i turístic de la ciutat. «Acabem d’obrir la temporada musical d’estiu amb un Marquesa Concerts extraordinari i amb una dada molt significativa: més d’un 25% del públic procedia de fora de la Comunitat Valenciana. Estem treballant decididament en el binomi cultura-turisme perquè sabem que la cultura és també un producte turístic que enriqueix el teixit productiu de la ciutat i genera dinamisme en sectors com la restauració, el comerç i l’oci», ha explicat.
La responsable de Cultura ha recordat que, després del Marquesa Concerts, l’activitat musical continuarà durant tot l’estiu amb cites com el Festival de Guitarra, el Mar de Músiques, els concerts de la Universitat d’Estiu, el Pirata Beach Festival o el Mediterrània.
No obstant això, ha incidit especialment en la singularitat del Polisònic. «És un festival que ha sabut conservar la seua personalitat durant 37 anys. Precisament, en un moment en què la diferenciació és fonamental, el Polisònic destaca per una proposta única, diversa i de qualitat, que combina diferents estils musicals i atrau un públic molt fidel i cada vegada més internacional».
Sendra també ha reivindicat el paper del festival en la dinamització del Centre Històric: «A l’estiu no tot és platja. També hi ha una ciutat plena de vida cultural i el Polisònic és una de les iniciatives que contribueixen a atraure públic al centre de Gandia i a consolidar-nos com un referent cultural de tota la Comunitat Valenciana».
Per la seua banda, González ha assegurat que el Polisònic és «segurament un dels festivals més atractius i singulars de la Comunitat Valenciana», precisament per la seua capacitat per reunir una gran diversitat d’estils sota una mateixa programació. «No existeix una altra oferta musical semblant al territori valencià amb aquesta trajectòria de 37 anys i amb un públic absolutament consolidat. Molta gent que ens visita cada estiu consumeix Polisònic i no deixa de vindre any rere any», ha afirmat.
El programador municipal també ha destacat l’aposta per l’exclusivitat de moltes de les propostes, ja que «hi ha artistes internacionals que només actuaran a Gandia en tot l’estat. Aquesta singularitat és un dels grans valors del festival i converteix la ciutat en una parada obligada per als amants de la música».
González ha incidit, a més, en la política de preus accessibles que caracteritza el certamen: «Volem que els diners no siguen un obstacle. Amb els abonaments, el preu per concert es queda en sis o set euros, una aposta clara per facilitar l’accés de tota la ciutadania a la cultura».
Programació Polisònic 2026
El festival arrancarà el 23 de juliol amb l’actuació gratuïta de Doña Manteca, una formació valenciana integrada exclusivament per dones que homenatja els grans ritmes llatins.
La resta de la programació estarà formada per:
- 24 de juliol: Patax (fusió de flamenc, jazz, funk i ritmes afrocubans).
- 25 de juliol: Jeff Espinoza & The Gypsy Runners (folk, blues i country americà).
- 31 de juliol: La Jose (flamenc i músiques ibèriques).
- 1 d’agost: Kanazoé Orkestra (música urbana africana procedent de Burkina Faso).
- 7 d’agost: Mayelín Naranjo (sons cubans, boleros i salsa).
- 8 d’agost: Los Saxos del Averno (rhythm & blues dels anys cinquanta).
- 14 d’agost: Sedajazz Latin Big Band (un recorregut per la història del latin-jazz).
- 15 d’agost: Camerata Virtuosi (adaptacions clàssiques de grans èxits del pop internacional).
Les entrades tenen un preu de 10 euros, amb tarifa reduïda de 8 euros per a persones pensionistes i titulars del Carnet Jove.
També s’han habilitat abonaments per a quatre concerts (36 euros o 28 euros amb descompte) i per a huit concerts (64 euros o 48 euros amb descompte).
Les localitats ja estan a la venda tant a la taquilla de la Casa de Cultura com a través de la plataforma habitual de venda en línia.









Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.79