TURISME i GASTRONOMIA
L'Albergina Llistada com a emblema de la gastronomia sostenible i de proximitat de la ciutat de Gandia
La iniciativa, que se celebrarà del 30 de juny al 30 de juliol, reunirà 30 restaurants i reforça l'aposta pel producte local, l'agricultura sostenible i el model «de l'hort al plat»
La regidora de Turisme, Balbina Sendra, acompanyada de la regidora d'Agricultura, Medi Ambient, Sostenibilitat i Emergència Climàtica, Alícia Izquierdo; del president de Destí Safor, Amadeo Faus, i del productor Sento Borrull, de l'Hort de Sento, ha presentat aquest matí una nova edició del «Mes Gastronòmic de l'Albergina Llistada de Gandia», una iniciativa que se celebrarà del 30 de juny al 30 de juliol i que comptarà amb la participació de 30 restaurants.
Les jornades, organitzades per Destí Safor amb la col·laboració dels departaments municipals de Turisme i Agricultura, tenen com a objectiu destacar un dels productes agrícoles més singulars del territori, fomentant el consum de proximitat, l'agricultura sostenible i la connexió directa entre el camp i la restauració.
Durant la presentació, Sendra ha destacat que aquesta proposta forma part de l'estratègia de promoció gastronòmica que l'Ajuntament de Gandia desenvolupa conjuntament amb Destí Safor al llarg de tot l'any.
«La gastronomia i els nostres productes són un dels pilars fonamentals de la promoció turística de Gandia. Apostar pels productes que ens fan singulars és fer-ho per un model de turisme de qualitat, sostenible i arrelat al territori», ha afirmat.
La regidora també ha recordat el treball conjunt fet en iniciatives com la Fideuà de Gandia, Tasta Gandia o la incorporació de Gandia al club de producte Saborea España, una aposta que ha permés incrementar la presència de la ciutat en esdeveniments gastronòmics de referència i consolidar la seua projecció turística.
Els 30 establiments participants incorporaran a les seues cartes elaboracions pròpies amb l'Albergina Llistada de Gandia, reinterpretant aquest producte tradicional amb propostes innovadores que van molt més enllà de les receptes tradicionals i mostraran tota la seua versatilitat culinària.
Per la seua banda, el president de Destí Safor ha anunciat una de les principals novetats d'enguany: la posada en marxa d'una pàgina web específica dedicada a les jornades, on el públic podrà consultar els restaurants participants, la seua ubicació i les propostes gastronòmiques disponibles, facilitant així la planificació de rutes gastronòmiques.
Faus ha destacat que aquesta iniciativa contribueix a reforçar la imatge de Gandia i la Safor com a destinació gastronòmica de referència, alhora que dona visibilitat al treball dels agricultors i impulsa el consum de productes de quilòmetre zero.
Gastronomia, identitat i agricultura sostenible
Izquierdo ha destacat que el cartell d'enguany situa el producte en el centre de la campanya, una decisió que simbolitza la voluntat de reivindicar la qualitat i el valor afegit d'un producte únic del territori.
La responsable municipal ha posat en valor la transformació que ha experimentat el sector hostaler de Gandia durant els últims anys, incorporant cada vegada més productes de proximitat com a element diferenciador.
«Gandia disposa d'una xarxa de bars i restaurants de gran qualitat, tant pel producte com pel servei i la varietat de les seues propostes. És una realitat que hem de continuar reivindicant», ha assenyalat.
Izquierdo també ha destacat la importància de la col·laboració entre els departaments municipals, els agricultors i el sector de la restauració per a donar continuïtat a aquest projecte. Prova d’això, és que l'any passat es va aconseguir que el 100% de les albergines utilitzades en les jornades s’hagueren cultivades al terme municipal de Gandia, una fita que es manté enguany.
«Quan diem de l'hort al plat és literal. El producte es cull al matí i poques hores després ja està servint-se als restaurants. Això redueix emissions, reforça l'economia local i contribueix a preservar el nostre territori», ha explicat.
La regidora també ha incidit en la importància de recuperar i protegir aquesta varietat tradicional, ja que l'Albergina Llistada de Gandia és una varietat pròpia i històricament vinculada a la ciutat. A més, ha recordat que aquest tipus d'iniciatives contribueixen a combatre un dels principals reptes actuals del sector agrari: l'abandonament de les terres de cultiu, afavorint que els llauradors i llauradores puguen continuar desenvolupant la seua activitat.
Vint anys conservant una llavor única
Finalment, Borrull ha reivindicat els més de vint anys de treball dedicats a la recuperació i conservació de les llavors tradicionals. El productor ha explicat que aquesta varietat havia deixat de cultivar-se massivament a causa de les seues característiques, com la seua major grandària o les punxes presents a la part superior, però ha destacat que les seues qualitats organolèptiques la converteixen en un producte excepcional.
Borrull ha agraït especialment el suport institucional i la implicació del sector hostaler per haver convertit una llarga tasca de preservació agrícola en un projecte col·lectiu d'èxit.
Sota el lema «De l'hort al plat: km 0», la campanya d'enguany posa l'accent en els valors que defineixen el projecte: gastronomia sostenible, producte de temporada, proximitat i economia local. Un model que connecta agricultors, restauradors i consumidors per a reforçar la identitat gastronòmica de Gandia i continuar posicionant la ciutat com una destinació gastronòmica de referència.

La regidora de Turisme, Balbina Sendra, acompanyada de la regidora d'Agricultura, Medi Ambient, Sostenibilitat i Emergència Climàtica, Alícia Izquierdo; del president de Destí Safor, Amadeo Faus, i del productor Sento Borrull, de l'Hort de Sento, ha presentat aquest matí una nova edició del «Mes Gastronòmic de l'Albergina Llistada de Gandia», una iniciativa que se celebrarà del 30 de juny al 30 de juliol i que comptarà amb la participació de 30 restaurants.
Les jornades, organitzades per Destí Safor amb la col·laboració dels departaments municipals de Turisme i Agricultura, tenen com a objectiu destacar un dels productes agrícoles més singulars del territori, fomentant el consum de proximitat, l'agricultura sostenible i la connexió directa entre el camp i la restauració.
Durant la presentació, Sendra ha destacat que aquesta proposta forma part de l'estratègia de promoció gastronòmica que l'Ajuntament de Gandia desenvolupa conjuntament amb Destí Safor al llarg de tot l'any.
«La gastronomia i els nostres productes són un dels pilars fonamentals de la promoció turística de Gandia. Apostar pels productes que ens fan singulars és fer-ho per un model de turisme de qualitat, sostenible i arrelat al territori», ha afirmat.
La regidora també ha recordat el treball conjunt fet en iniciatives com la Fideuà de Gandia, Tasta Gandia o la incorporació de Gandia al club de producte Saborea España, una aposta que ha permés incrementar la presència de la ciutat en esdeveniments gastronòmics de referència i consolidar la seua projecció turística.
Els 30 establiments participants incorporaran a les seues cartes elaboracions pròpies amb l'Albergina Llistada de Gandia, reinterpretant aquest producte tradicional amb propostes innovadores que van molt més enllà de les receptes tradicionals i mostraran tota la seua versatilitat culinària.
Per la seua banda, el president de Destí Safor ha anunciat una de les principals novetats d'enguany: la posada en marxa d'una pàgina web específica dedicada a les jornades, on el públic podrà consultar els restaurants participants, la seua ubicació i les propostes gastronòmiques disponibles, facilitant així la planificació de rutes gastronòmiques.
Faus ha destacat que aquesta iniciativa contribueix a reforçar la imatge de Gandia i la Safor com a destinació gastronòmica de referència, alhora que dona visibilitat al treball dels agricultors i impulsa el consum de productes de quilòmetre zero.
Gastronomia, identitat i agricultura sostenible
Izquierdo ha destacat que el cartell d'enguany situa el producte en el centre de la campanya, una decisió que simbolitza la voluntat de reivindicar la qualitat i el valor afegit d'un producte únic del territori.
La responsable municipal ha posat en valor la transformació que ha experimentat el sector hostaler de Gandia durant els últims anys, incorporant cada vegada més productes de proximitat com a element diferenciador.
«Gandia disposa d'una xarxa de bars i restaurants de gran qualitat, tant pel producte com pel servei i la varietat de les seues propostes. És una realitat que hem de continuar reivindicant», ha assenyalat.
Izquierdo també ha destacat la importància de la col·laboració entre els departaments municipals, els agricultors i el sector de la restauració per a donar continuïtat a aquest projecte. Prova d’això, és que l'any passat es va aconseguir que el 100% de les albergines utilitzades en les jornades s’hagueren cultivades al terme municipal de Gandia, una fita que es manté enguany.
«Quan diem de l'hort al plat és literal. El producte es cull al matí i poques hores després ja està servint-se als restaurants. Això redueix emissions, reforça l'economia local i contribueix a preservar el nostre territori», ha explicat.
La regidora també ha incidit en la importància de recuperar i protegir aquesta varietat tradicional, ja que l'Albergina Llistada de Gandia és una varietat pròpia i històricament vinculada a la ciutat. A més, ha recordat que aquest tipus d'iniciatives contribueixen a combatre un dels principals reptes actuals del sector agrari: l'abandonament de les terres de cultiu, afavorint que els llauradors i llauradores puguen continuar desenvolupant la seua activitat.
Vint anys conservant una llavor única
Finalment, Borrull ha reivindicat els més de vint anys de treball dedicats a la recuperació i conservació de les llavors tradicionals. El productor ha explicat que aquesta varietat havia deixat de cultivar-se massivament a causa de les seues característiques, com la seua major grandària o les punxes presents a la part superior, però ha destacat que les seues qualitats organolèptiques la converteixen en un producte excepcional.
Borrull ha agraït especialment el suport institucional i la implicació del sector hostaler per haver convertit una llarga tasca de preservació agrícola en un projecte col·lectiu d'èxit.
Sota el lema «De l'hort al plat: km 0», la campanya d'enguany posa l'accent en els valors que defineixen el projecte: gastronomia sostenible, producte de temporada, proximitat i economia local. Un model que connecta agricultors, restauradors i consumidors per a reforçar la identitat gastronòmica de Gandia i continuar posicionant la ciutat com una destinació gastronòmica de referència.









Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.79