Martes, 23 de Junio de 2026

SG / Natxo Francés
Martes, 23 de Junio de 2026
SEGURETAT

Dispositiu especial de seguretat i neteja per a la Nit de Sant Joan a Gandia

En torn a 40 efectius de la Policia Local estaran presents a la platja de Gandia per a una de les nits més massives de l'any

• Al voltant de 50 operaris de neteja s'encarregaran de deixar la platja totalment preparada per a acollir demà a primera hora als banyistes.

La Junta Local de Seguretat de Gandia ha abordat hui, entre altres assumptes, el dispositiu especial previst per a la celebració de la Nit de Sant Joan, una de les cites més multitudinàries i esperades de l'any que dona la benvinguda a l'estiu a les platges de la ciutat. La programació organitzada per a la nit inclou la tradicional foguera institucional, animació amb batucades i xarangues, un espectacle de foc en el Passeig Marítim, un castell de focs artificials i una sessió musical amb DJ per a posar el fermall final a la celebració.

       

L'operatiu policial dissenyat per a aquesta jornada donarà cobertura a tot el litoral gandià, encara que se centrarà especialment en la platja Nord, on es concentra la major part de l'activitat i l'afluència de públic. Prop de 40 efectius de la Policia Local formaran part del dispositiu especial a la platja, que es desenvoluparà en coordinació amb la resta de Forces i Cossos de Seguretat. L'operatiu comptarà a més amb unitats especialitzades com la d'atestats, unitat canina, unitat de dron i dues patrulles de quads per a reforçar la vigilància en l'arena.

       

La Junta Local de Seguretat ha estat conformada per l'alcalde de Gandia, José Manuel Prieto; el subdelegat del Govern, José L. Rodríguez; la regidora de Seguretat Ciutadana, Lydia Morant; el comissari cap de la Policia Local, José Martínez Espasa, així com representants de les diferents forces de seguretat de l'Estat, com el comissari de la Policia Nacional; el comandant de la Guàrdia Civil; l'inspector de la Policia Autonòmica; entre altres assistents.

       

L'alcalde de Gandia, ha destacat que la Nit de Sant Joan «és una de les celebracions més emblemàtiques de la nostra ciutat i volem que veïns, veïnes i visitants la gaudisquen amb total tranquil·litat. Per a això hem preparat un dispositiu coordinat que combina seguretat, prevenció i serveis públics perquè tot transcórrega amb normalitat».

       

«Gandia torna a demostrar la seua capacitat per a organitzar grans esdeveniments amb totes les garanties gràcies al treball conjunt de la Policia Local, les Forces i Cossos de Seguretat, Protecció Civil, els serveis d'emergència, Creu Roja, i els equips municipals», ha afegit.

 

[Img #109347]

 

Reforç dels serveis bàsics

A més del dispositiu de seguretat, l'Ajuntament ha previst un important reforç dels serveis bàsics. A partir de les 00.30 de la matinada es posarà en marxa un operatiu especial de neteja integrat per prop de 50 operaris i maquinària específica composta per tres camions, tres pales i quatre tractors.

       

L'objectiu és que la platja present unes condicions òptimes des de primera hora del matí perquè veïns i visitants puguen gaudir del litoral amb total normalitat.

       

Finalment, Prieto ha agraït el treball de tots els professionals que participaran en el dispositiu i ha animat a la ciutadania a gaudir de la celebració “amb prudència, respecte i responsabilitat perquè Gandia torne a viure la millor Nit de Sant Joan del territori valencià”.

       

Per la seua banda, la regidora de Seguretat Ciutadana ha explicat que «hem dissenyat un dispositiu adaptat a les característiques d'una nit en la qual milers de persones es reuneixen a les nostres platges. L'objectiu és previndre incidències, garantir la convivència i actuar amb rapidesa davant qualsevol situació que puga produir-se».

       

Morant ha recordat que l'Ajuntament ja ha difós una sèrie de recomanacions per a gaudir de la Nit de Sant Joan amb seguretat i ha apel·lat a la responsabilitat individual perquè la celebració es desenvolupe amb normalitat.

       

Les fogueres únicament podran realitzar-se a la platja nord i hauran d'utilitzar-se fustes netes, sense claus ni altres elements perillosos. Així mateix, queda prohibit l'ús de líquids inflamables per a encendre el foc.

       

La regidora també ha insistit en la importància d'apagar completament les fogueres abans d'abandonar la platja i ha recordat que està prohibit accedir a l'arenal amb envasos de vidre per a evitar talls i accidents.

       

A més, des de la Policia Local es recomana extremar la vigilància sobre els menors a causa de la gran afluència de persones prevista durant la nit i col·laborar en el manteniment de la neteja de la platja utilitzant els contenidors habilitats per a depositar els residus.

       

Finalment, l'edil ha recordat que davant qualsevol incidència o emergència la ciutadania podrà dirigir-se als agents desplegats al llarg de la platja o contactar amb els serveis d'emergència a través dels telèfons 112 i 092.

Comentarios
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.79

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.