SALUT
Nova etapa de la Mesa Intersectorial de Salut amb l’actualització del diagnòstic local
Gandia participa molt activament en aquesta nova etapa per tal de donar resposta a les necessitats observades
- Liduvina Gil: "Aquesta nova fase està centrada en l’avaluació i la planificació de futures accions"
La regidora de Sanitat de l’Ajuntament de Gandia, Liduvina Gil, ha fet balanç de l’última reunió de la Mesa Intersectorial de Salut celebrada esta setmana a la Casa de la Marquesa. Es tracta d’un òrgan que va nàixer en 2018 amb l’objectiu de treballar de manera conjunta per analitzar la realitat sanitària i social del municipi i definir una estratègia local de salut.
Gil va recordar que des de la seua constitució es va elaborar un primer diagnòstic de salut que va permetre establir línies d’acció que, segons va destacar, “han donat moltes satisfaccions” a la ciutat i han sigut reconegudes a escala estatal amb diversos premis atorgats per la Red Española de Ciudades Saludables.
Entre els projectes reconeguts, la regidora va destacar iniciatives com l’urbanisme feminista i els passejos inclusius desenvolupats als barris de Corea, Beniopa i Raval, així com el procés participatiu per al disseny de la plaça del centre de salut i les actuacions de millora urbana i social vinculades al passeig de les Germanies, on es van habilitar noves pistes de skateboarding i zones intergeneracionals.
La responsable municipal va explicar que, després de diversos anys de treball, s’ha considerat necessari revisar i actualitzar el diagnòstic realitzat inicialment, especialment davant la incorporació de nous agents i entitats a la taula de treball.
“Ara l’objectiu és avaluar l’anterior pla d’acció en salut, actualitzar el diagnòstic local com a base per a nous programes i definir com treballarem en les pròximes fases”, va assenyalar Gil.
La regidora també va posar en valor programes impulsats gràcies a este espai de coordinació, com ara RADARS o Parlem, iniciatives centrades en el benestar, la prevenció i l’atenció comunitària.
Finalment, Gil va agrair la implicació de Salut Pública, Atenció Primària, les entitats participants i el personal tècnic municipal que ha fet possible esta nova etapa de la Taula Intersectorial de Salut.
“Continuarem treballant amb rigor i amb una mirada centrada a millorar la salut i la qualitat de vida de la nostra ciutat”, va concloure.

La regidora de Sanitat de l’Ajuntament de Gandia, Liduvina Gil, ha fet balanç de l’última reunió de la Mesa Intersectorial de Salut celebrada esta setmana a la Casa de la Marquesa. Es tracta d’un òrgan que va nàixer en 2018 amb l’objectiu de treballar de manera conjunta per analitzar la realitat sanitària i social del municipi i definir una estratègia local de salut.
Gil va recordar que des de la seua constitució es va elaborar un primer diagnòstic de salut que va permetre establir línies d’acció que, segons va destacar, “han donat moltes satisfaccions” a la ciutat i han sigut reconegudes a escala estatal amb diversos premis atorgats per la Red Española de Ciudades Saludables.
Entre els projectes reconeguts, la regidora va destacar iniciatives com l’urbanisme feminista i els passejos inclusius desenvolupats als barris de Corea, Beniopa i Raval, així com el procés participatiu per al disseny de la plaça del centre de salut i les actuacions de millora urbana i social vinculades al passeig de les Germanies, on es van habilitar noves pistes de skateboarding i zones intergeneracionals.
La responsable municipal va explicar que, després de diversos anys de treball, s’ha considerat necessari revisar i actualitzar el diagnòstic realitzat inicialment, especialment davant la incorporació de nous agents i entitats a la taula de treball.
“Ara l’objectiu és avaluar l’anterior pla d’acció en salut, actualitzar el diagnòstic local com a base per a nous programes i definir com treballarem en les pròximes fases”, va assenyalar Gil.
La regidora també va posar en valor programes impulsats gràcies a este espai de coordinació, com ara RADARS o Parlem, iniciatives centrades en el benestar, la prevenció i l’atenció comunitària.
Finalment, Gil va agrair la implicació de Salut Pública, Atenció Primària, les entitats participants i el personal tècnic municipal que ha fet possible esta nova etapa de la Taula Intersectorial de Salut.
“Continuarem treballant amb rigor i amb una mirada centrada a millorar la salut i la qualitat de vida de la nostra ciutat”, va concloure.









Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.137