Sábado, 27 de Junio de 2026

SG
Viernes, 08 de Mayo de 2026
SOSTENIBILITAT

Gandia s’incorpora a la Xarxa Estatal d’Oficines Verdes

Aquest pas permetrà a la ciutat començar en els pròxims mesos la implantació d’aquest nou servei municipal orientat a fomentar l’eficiència energètica, l’assessorament a la ciutadania i la promoció de les comunitats energètiques locals

 La primera tinenta d’alcaldia i regidora de Medi Ambient, Sostenibilitat i Emergència Climàtica, Alícia Izquierdo, va participar ahir en el IV Congrés Europeu de Comunitats Energètiques i el II Encontre de la Xarxa d’Oficines Verdes, celebrats a Pamplona, on s’han donat cita administracions, experts i municipis de tot l’Estat per a compartir experiències i iniciatives vinculades a la transició energètica i la sostenibilitat.

       

Després de la trobada, Izquierdo ha anunciat que Gandia acaba d’entrar a formar part de la Xarxa Estatal d’Oficines Verdes, un pas que permetrà a la ciutat començar en els pròxims mesos la implantació d’aquest nou servei municipal orientat a fomentar l’eficiència energètica, l’assessorament ciutadà i la promoció de les comunitats energètiques locals.

       

“Ens trobem ara en el nivell inicial. Estem fent un estudi dels serveis que podrem prestar des de l’Oficina Verda a la ciutat de Gandia i per això hem vingut també a conéixer de primera mà les activitats, les accions i les experiències que estan desenvolupant-se en molts altres municipis de l’Estat espanyol”, ha explicat la regidora.

       

Izquierdo ha incidit en la necessitat d’avançar cap a un nou model energètic “més net, eficient i just”, davant un sistema actual que ha qualificat de “brut i ineficient”. En aquest sentit, ha recordat que els conflictes internacionals i la dependència de les grans empreses energètiques condicionen directament el preu de l’energia i afecten les famílies.

       

Per això, la responsable de Medi Ambient ha defensat el paper de les comunitats energètiques locals i municipals com una eina clau de futur, basada en tres grans objectius: la sobirania energètica, la democratització de l’energia i la millora de la qualitat de vida a les ciutats.

       

“Hem de ser capaces de generar i consumir la nostra pròpia energia. També hem de garantir que ningú quede enrere davant la pobresa energètica i que l’accés a l’energia siga més just i equitatiu des d’un punt de vista social”, ha afirmat.

       

Finalment, la regidora de Medi Ambient, Sostenibilitat i Emergència climàtica, ha remarcat que el projecte de les Oficines Verdes s’emmarca dins de l’estratègia del govern local per a continuar avançant cap a una ciutat “més sostenible, més eficient i millor per a viure”.

Comentarios
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.137

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.