GOVERN
El govern de Gandia acorda la reclamació a la Generalitat Valenciana del pagament de 10 milions d’euros pendents
En el plenari del passat divendres, 24 d'abril, en una moció dels partits que integren l’executiu local
El Govern municipal de Gandia ha impulsat una declaració institucional per a exigir a la Generalitat Valenciana el pagament de prop de 10 milions d’euros que, segons el consistori, continuen pendents de pagament.
La iniciativa, promoguda pels partits que integren l’executiu local, busca instar l’administració autonòmica a saldar els seus deutes amb la ciutat davant una situació que, segons denuncien, està afectant tant la gestió municipal com la qualitat dels servicis públics.
Del total reclamat, aproximadament 6 milions d’euros corresponen a actuacions que van ser finançades inicialment per l’Ajuntament. Entre elles figuren projectes com el Pla Edificant o el nou Palau de Justícia, obres ja executades i pagades pel consistori, però que encara no han sigut reconegudes ni abonades per l’administració autonòmica.
A més, el govern local denuncia la pèrdua de més de 4 milions d’euros en ajudes que anteriorment es rebien, especialment durant l’etapa del conegut com a Consell del Botànic. Estos retalls afecten, entre altres àmbits, programes d’ocupació i subvencions dirigides al sector turístic, clau per a l’economia de la ciutat.
El document aprovat critica la situació actual i assenyala que “la Generalitat Valenciana no està complint amb Gandia i continua asfixiant els gandians”, qualificant de “indignant i lamentable” que l’administració autonòmica siga “el principal morós” per a la ciutadania local.
Finalment, la declaració contempla traslladar este acord a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Presidència, a la Conselleria d’Economia, Hisenda i Administració Pública, així com a tots els grups parlamentaris amb representació en Les Corts Valencianes.
El Govern municipal de Gandia ha impulsat una declaració institucional per a exigir a la Generalitat Valenciana el pagament de prop de 10 milions d’euros que, segons el consistori, continuen pendents de pagament.
La iniciativa, promoguda pels partits que integren l’executiu local, busca instar l’administració autonòmica a saldar els seus deutes amb la ciutat davant una situació que, segons denuncien, està afectant tant la gestió municipal com la qualitat dels servicis públics.
Del total reclamat, aproximadament 6 milions d’euros corresponen a actuacions que van ser finançades inicialment per l’Ajuntament. Entre elles figuren projectes com el Pla Edificant o el nou Palau de Justícia, obres ja executades i pagades pel consistori, però que encara no han sigut reconegudes ni abonades per l’administració autonòmica.
A més, el govern local denuncia la pèrdua de més de 4 milions d’euros en ajudes que anteriorment es rebien, especialment durant l’etapa del conegut com a Consell del Botànic. Estos retalls afecten, entre altres àmbits, programes d’ocupació i subvencions dirigides al sector turístic, clau per a l’economia de la ciutat.
El document aprovat critica la situació actual i assenyala que “la Generalitat Valenciana no està complint amb Gandia i continua asfixiant els gandians”, qualificant de “indignant i lamentable” que l’administració autonòmica siga “el principal morós” per a la ciutadania local.
Finalment, la declaració contempla traslladar este acord a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Presidència, a la Conselleria d’Economia, Hisenda i Administració Pública, així com a tots els grups parlamentaris amb representació en Les Corts Valencianes.










Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.184